Altijd last van je onderrug? Train je rug niet!

Het is een veel gehoorde klacht: rugpijn en dan voornamelijk in de onderrug. Vaak krijgen oefeningen zoals de deadlift een slechte naam omdat ‘’je daar rugpijn van krijgt.’’ Vaak ligt dit aan de uitvoering van de oefening of er zit een structurele fout in je lichaamshouding.
In deze video ga ik dieper op die structurele fout in, om precies te zijn gaan we het over de stand van je heup hebben. Bij miljoenen Nederlanders staat de heup namelijk niet zoals hij moet staan, deze staat vaak iets naar voren of naar achteren gekanteld. In het engels noemen we dit anterior of posterior tilt (afhankelijk van naar welke kant je heup is gekanteld)
Mijn eigen heup staat erg ver naar voren gekanteld, ik heb dus last van anterior pelvic tilt. Ik kan wel gewoon fatsoenlijk trainen, zwaar deadliften of squatten maar ik moet wel opletten wat ik doe. In deze video leg ik dus ook uit hoe je kunt trainen met een gekantelde heup en welke spiergroepen je kunt versterken of moet rekken.
Veel kijk plezier!

Meer blogs

Nieuw! BBB les

Eindelijk is het zo ver, Total Strength gaat een BBB les introduceren! Wat staat voor: Bier Barbecue Barbells 𝙒𝙖𝙩 𝙜𝙖𝙖𝙣 𝙬𝙚 𝙙𝙤𝙚𝙣? Op zaterdag 31 juli gaan we een heerlijke bier proeverij organiseren We starten eerst met de typische strong(wo)man...

Lees meer >

𝗚𝗿𝗶𝗷𝗽 𝗷𝗲 𝗸𝗮𝗻𝘀! (exta pt plekken)

Vanaf 1 september verruimen wij onze openingstijden. We gaan vanaf dan, iedere dinsdag en donderdag van 7:00 tot 12:00 open. Hierdoor zijn we iedere doordeweekse dag minimaal vanaf 7:00 geopend En doordat we extra geopend zijn zullen er ook een...

Lees meer >

Total Strength breidt uit en wordt de grootste sportschool van Lekkerkerk

Total Strength sluit zijn deuren vanaf 1 mei 2021 om flink te gaan verbouwen. Als alles volgens planning gaat gaan we weer open op 10 mei 2021.

Lees meer >